8.9.2012

לבד בפריז




הנה משהו מעניין שלמדתי בפריז - להיות לבד זה לא עלוב, זה לא מעפן, וזה לא מסכן. להיות לבד בפריז זה אפילו מאוד מקובל. לשבת בבית קפה, לשתות יין ולקרוא ספר זה מאוד מקובל. ללכת לפארק לבד, לשבת שם ולנוח, זה מאוד מקובל. ללכת למוזיאון לבד, לספרייה, למסעדה, לפאב, כל עניין הלבד כאן הוא מאוד מקובל. הרבה פעמים אני עוברת ברחוב מסוים ורואה המון אנשים יושבים לבד במסעדות, אוכלים ארוחת צהריים, שותים קפה, יין, קוראים ספר ואין צורך להתנצל על זה כאן, ההפך, זה חלק מהתרבות.
הרבה פעמים שאני יושבת לבד בארץ בבית קפה אנשים שואלים אותי למה אני עושה את זה לבד, ומה הכייף בלשבת לבד, הרבה אנשים לא מבינים את זה, ואפילו לא לוקחים את זה כאופציה. פה, בפריז, לא מסתכלים עלייך כאילו אתה מוזר או בודד, ולא תוהים למה אתה יושב לבד וקורא ספר.
אני כותבת את זה עכשיו, בעודי יושבת לבד בבית קפה, שותה מרלו וקוראת. משמאלי מישהו שותה קפה וקורא ספר, שני שולחת מימיני יושבת אישה מבוגרת, שותה יין לבן ומתבוננת על הרחוב הפריזאי, וממולי יושב עוד בחור ששותה קפה וקורא עיתון.
משהו באווירה פה מאוד נינוחה, מרגיש שהם לא עובדים קשה מידיי ולא רודפים אחרי הכסף. פעם בשנה, כל הצרפתים כולל כולם יוצאים לחודש של חופשה המכונה Vacans, מה שאומר שהם סוגרים את העסק שלהם לחודש לפחות, שזה בעיניי דבר מדהים שנראה לי בהתחלה מאוד מוזר. זה מחזיר אותי למחשבה שהצרפתים מאוד נהנתנים, נהנים מאוד מהכאן ועכשיו. כל כך שונה מאיתנו. מי היה חושב בכלל לסגור את העסק שלו במשך חודש? כשחושבים על זה בצורה הזו של "ליהנות מהחיים" זה פשוט הגיוני. 

עוד כמה תמונות להמחשת האווירה הפריזאית:









אסיים בשיר יפיפה של M83 הצרפתיים שאני אוהבת כל כך, זה שיר מצוין וזה מתאים בדיוק לשעה ולמצב הרוח שאני נמצאת בה.



אחלה סופ"ש!
Shira.T

3 תגובות:

  1. שירלה אהבתי מאד את התיאור של של הישיבה בבית הקפה עם כל הלבדים טתה מרגיש שאתה חלק מההתרחשות ןלא מישהו בצד שצופה בכל "המאושרים הזוגיים"

    השבמחק
  2. בהחלט ראובן, זה בדיוק מה שרציתי להעביר. שמחה שאהבת :)

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק