27.9.2012

השירים שעשו את השבוע לאפרת לוטנברג


 צילום:  Orr Niv





סליחה, אני צריכה לבקש סליחה? שיסלח לי אלוהים, איך הוא שם שני חגים ברצף ועוד באמצע הוא מנחית את יום כיפור?! הצום בכיפור (כן אני מאלה),לא עוזר להפחית אפילו מאית הקילוגרם ממה שתקעתי בחגים. בכלל החגים הם מפגש גדול מאוד עם עצמי, איכשהו כל המשפחה סביב השולחן ביחד זה מעין פקעת שעוד רגע תתפוצץ כשאחד הדודים יתקרב אליי, לטעמי קרוב מידי, בוא נאמר שהרגשתי שהוא לא אכל כל היום, כי ערב חג והוא החזיק ת'עצמו עד לארוחה, יחייך ויאמר: "נו נדבקת כבר במחלה של אחיך? מתי את מתחילה לשמור שבת?" מיד לאחר מכן צחוק גדול של שאר יושבי השולחן ישמע ברקע.מהצד השני, יש את הדודה שלפני שיצאה מהבית, בעודה מתבשמת בבושם החמוץ חריף שלה, לדעתי, היא שמה אותו רק בחגים בשביל שכולם יסבלו כמו שהיא סובלת את עצמה כל יום. אותו בושם נשאר עליי אחר כך לשבוע ימים. הדודה מאושרת מהרגע בו תפגוש אותי ואת שאר הרווקות במשפחה שבדרך כלל יושבות אחת ליד השנייה ומוכנות לצאת לקרב. היא תיגש, תנשק נשיקה רטובה, תשאיר סימן ותבקש לנגב לי אותו אחרי שתחבה את האצבע שלה לתוך הפה, כך שיש לי גם את הריח של הבושם החמוץ שלה וגם את הריח של הרוק על הלחי. עוד לא עברו חמש דקות מאז שהגעתי וכבר אני צריכה להתקלח. היא מחייכת ושואלת: "נו, יש מישהו? אבל איך זה שאת לבד, דווקא את כל כך יפה?!" כל שנה אני אומרת לעצמי "זהו, הפעם זה עובר לידי, לא נוגע, לא נוגע, אבל איכשהו היא מצליחה לעשות את זה. יכול להיות שזה משפט המחץ של ה"בקרוב אצלך". אין אחת שזה לא יצא לה מכל החורים. בא לך לענות לה: "תמותי" אבל במקום את עונה בנימוס: "תודה. אמן".
עם כל זה, אין על הפלפלים הממולאים של אמא שלי בעולם וזה שווה את כל המפגשים המשפחתיים כי בערב חג יש להם טעם מיוחד".
                     
דברים שלמדתי השבוע:
1. אחרי שלושה פלפלים ממולאים, צריך  להפסיק.
2. אם בחור אומר לך אני לא יכול, הוא פשוט לא רוצה.
3. השאיפות שלי בחיים הצטמצמו לדלקן.
4. מי שאמר שיש עוד הרבה דגים בים - שיקר.




The shoop shoop shoop song
כ    שבנות המכבסה של אצ'ה (מאי לביא, טלי מן ואנוכי) עושות חזרות, כל פעם מישהי אחרת מביאה שיר מהתקופה של ה- S'60 אנחנו עובדות עליו ועושות איזה קאבר בהופעות. הכי כיף זה לכבס ביחד ואני אומרת: אם זה זה, נדע לפי האינטואיציה הנשית החייתית שלנו ואם לא, אז נלך על הקטע של הנשיקה. 



Rocky Raccon
שירים שהם סיפור זה משהו שמאוד מדבר אליי.
 Rocky Raccon - בלדה על אחד שוואלק החיים לא חייכו אליו . לפחות הוא ניסה. בוא אלייrocky  עזוב את
lil  היא לא שווה אותך.
            


The Kinks - Sunny Afternoon
 אפשר להעלות לנו את הדלק, אפשר להעלות לנו שכ"ד אבל את אחה"צ עם הגיטרה לא יצליחו לקחת מאיתנו (אלא אם אני אצטרך למכור אותה כדי לשלם ת'חשבונות )



 Shirelles - Will you still love me tomorrow
אני יכולה לשמוע את השיר הזה גם כשאני ממש עצובה ואז אני אבכה ביחד איתו או שכשיש לי מצב רוח טוב, אני אשמע אותו והוא יעשה לי עוד יותר טוב. שיר דו מצברוחי?יש דבר כזה? בלי קשר הייתי צריכה להיוולד ב-6O'S



Mumford & sons – the cave
אפשר להיות חברה שלכם? בבקשה!



If I had a hammer
מר שושני , המורה שלי לגיטרה הכיר לי את השלישייה המופלאה הזו שהצליחה לשכנע אותי שבעזרת פטיש אפשר לעורר את העולם. 



נכון את יפה
אוח אפרים גבר מסוקס שכמוך, אז וגם היום. שיר על גבר שכואב לו מרוב אהבה, שילוב של מילים חזקות עטופות בלחן לריקודים. אז גם לכם כואב לפעמים, הא?



I love you     
I love you too



אפרת תופיע ב 2.10 בקפה ביאליק ואני ממליצה בחום להגיע וליהנות מבחורה מוכשרת שכותבת על החיים האמתיים מבלי לפחד ומבלי להתבייש. פשוט ככה. In your face. קליק לאירוע בפייסבוק

קליק לערוץ היוטיוב של אפרת // קליק לקריאת הביקורת שלי עליה בחבית הדגים

חג שמח וגמר חתימה טובה!

Shira.T

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה