1.9.2012

השירים שעשו את השבוע לטל כהן שלו



צילום: שירי קליין

כשאנשים מן השורה שואלים אותי איזו מוזיקה אני עושה אני תמיד מוצא את עצמי במצב מוזר.
בגלל שמכלול עבודותיי לא נופל לקטגוריה ברורה אחת אני תמיד צריך לחשוב עם איזו תווית יהיה לאנשים יותר נוח להתמודד ושאני לא ארגיש שאני מתעלם מפן אמנותי אישי כלשהו בבחירתי בה.
כשיצא האלבום השני שלי המכיל מגוון אקלקטי יותר של סגנונות וצלילים מהאלבום הראשון שהיה יותר מקובע בנישה מסויימת קיוויתי לבלבל קצת את כל אלה המעדיפים קיטלוג שרירותי על פני ניתוח אובייקטיבי. אבל כנראה שהראש היהודי יותר מורכב מזה ותכניתי להכניס שיפוט אובייקטיבי וחשיבה ביקורתית לתכנית הלימודים לא צלחה. כנראה שלאנשים יותר נוח להאחז במה שהם מכירים (אולי באופן מובן) ולכן עליי להפגין ענווה, לבלוע את גאוותי ולהתמסר למשחק. אסף אבידן לעולם יהיה זה שנשמע כמו ג'ניס ג'ופלין וטל כהן-שלו, הבחור הגמלוני ההוא, לעולם יעשה פולק. והוא בכלל חשב שהוא עושה מוזיקה.

דברים שלמדתי השבוע:
1. פיאסטה ישנה מדרדרת בניוטרל.
2. ראש בטטה זה לא קללה.
3. החתולה שלי נינג'ה.
4. לבדוק שאין רימות בפח. איכס.
5. אני מקנא בהרבה אנשים.
6. שכנוע עצמי עוזר לצרוך חלב פג תוקף.
7. פריק פולק זה לא ז'אנר.
8. כשחם מדי בחוץ יש לי מעט דברים לעשות.


Clem Snide- Joan Jett of Arc
שיר רך ומקסים שאני שומע שוב ושוב. כמו לצלול ליקום מקביל בלי יוקר מחיה ואיום קיומי מאיראן.



The Cave Singers- Seeds of Night
יש מי שיקרא לזה פריק פולק. אין שום דבר פריקי בזה. זה פשוט טוב.



The Stooges- 1969
פאנק קלאסי הוא דוגמא לכמה כח אפשר להוציא ממינימום אמצעים וכמה אתוס טמון בזיופים האלה. השיר הזה היה פאנק לפני שמישהו חשב בכלל לתת לזה שם. הייתי בהופעה שלהם בארץ ב2007 וללא ספק זו הייתה אחת ההופעות הכי טעונות אנרגיה שהייתי בהן.



Tim Fite- Big Mistake
אני לא יודע הרבה על המוזיקאי המוזר הזה, רק שיש לו שירים מוזרים ושיש לו טרילוגיה עם המילה ain't  בכל אחד משמות האלבומים. זה אחד השירים היותר נגישים באלבום שלו Fair Ain't Fair.



Man Man- Engwish Bwudd
הלקה הזאת (לה אני קורא "גבר גבר") צריכה להיות מוכתרת כלהקה הכי פסיכית בעולם ever. הם נשמעים כמו טום ווייטס אם הוא היה בן עשרים היום וצורך הרבה סמים משני תודעה. השיר הזה מושפע מסיפור ג'ק ואפון הפלא. סיפור שכנראה נכתב תחת השפעת סמים משני תודעה.



קליק לבנדקאמפ של טל כהן שלו // קליק לפייסבוק
שבת מהממת!
Shira.T

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה