31.12.2013

עשו לי את השנה \\ סיכום 2013




אני תמיד דוחה את פוסט סיכום השנה שלי עד לרגע האחרון, יש משהו מאוד מעיק בלהסתכל אחורה על השנה שהייתה ולהתחיל לחפש מוזיקה ששמעתי מתחילתה ועד סופה. במיוחד בשנה כזו שהייתה גדושה במוזיקה מצוינת, השנה היה לי יותר קשה מכל שנה אחרת. לפני שאני מסכמת, אני קוראת את סיכום שנה שעברה שלי וקולטת כמה משתנה בשנה אחת. 





אז בקצרה:
הלהקה שעשתה לי את השנה1 \\ Arctic Monkeys 
הלהקה שעשתה לי את השנה2 \\ J.Viewz
הלהקה שעשתה לי את השנה3 \\ Daft Punk
אמן השנה \\ Alt-J
הפתעת השנה \\ Mumford and Sons
תגלית השנה \\ Valerie June
שיר השנה \\ I Wanne Be Yours Arctic Monkeys
אלבום השנה \\ ARCTIC MONKEYS \\ AM


ועכשיו בהרחבה: 2013 הייתה מוצפת ועמוסה במוזיקה משובחת. לאן שלא הלכתי ואיפה שלא הסתובבתי שמעתי שירים טובים. לא רק שהשירים היו טובים, הם חלק מאלבומים שלמים מצוינים. במקום לבחור אלבום אחד ומיוחד שעשה לי את השנה, קבלו את רשימת האלבומים הנבחרים שלי לשנת 2013:



ARCTIC MONKEYS \\ AM






השנה הזאת כנראה לא הייתה נראית אותו הדבר בלי Arctic Monkeys והאלבום AM. מה שהם עשו באלבום הזה הוא בעיניי יצירת מופת. אחרי לבטים קשים, קשים יותר וקשים מאוד, החלטתי להעניק את הכותרת החגיגית "שיר השנה" לשיר הנפלא הזה, I Wanne Be Yours.




DAFT PUNK \\ RANDOM ACCESS MEMORIES



עוד אלבום שעשה לי את השנה Random Access Memories של Daft Punk. אלבום מופת, מלא בצבעים, יצירתיות ושירים מנצחים. כמה ששמעתי אותו וחרשתי עליו, לא נמאס לי ממנו. השיר שהכי אהבתי מתוך האלבום הוא Instant Crush.




THE NATIONAL \\ TROUBLE WILL FIND ME







































אם הייתם שואלים אותי לפני שנה מה דעתי על הנשיונלס' הייתי כנראה מעקמת את פרצופי או מגלגלת עיניים בהבעה של שעמום. ובכן, זה למעשה היופי של הזמן. אהבה היא לאו דווקא תמיד "אהבה ממבט ראשון" וזה בדיוק מה שקרה לי עם החברים פה. המסקנה שלי היא שלא כדאי - אלא חובה להיות עם ראש פתוח ולתת הזדמנות לכל תו שנקלע בדרכך. 



THE CHVRCHES \\ THE BONES OF WHAT YOU BELIEVE





עוד אלבום מצוין ומרקיד שלא שמעתי מספיק השנה, אבל עדיין חשוב לציין הוא The Bones of What You Believe של THE CHVRCHES, עם השיר הטוב ביותר ללא ספק, GUN.



הלהקה שעשתה לי את השנה2 \\ J.Viewz
מבחינתי השנה הכרתי את J.Viewz. מאז שעיניי חוו את ההופעה המדהימה בשוני אני כבר לא אותו הבן אדם. זו הייתה חוויה מרגשת וחד פעמית, והשיא הגיע כשהשיר הזה התחיל. J.Viewz ללא ספק אחד מהלהקות שעשו לי את השנה:



אמן השנה \\ Alt-J
אמנם האלבום האדיר An Awesome Wave יצא ב- 2012, אני הכרתי אותו קצת באיחור. אלבום משובח עם צלילים מיוחדים שרק Alt-J יכולים לעשות. אלבום מושלם לשמוע בכל שעה של היום.



הפתעת השנה \\ Mumford and Sons
את Mumford and Sons הרבה זמן לא יכולתי לשמוע, עד שמשהו נתפס. לא זוכרת את הזמן המדויק או מה קרה בדיוק באותו הרגע, רק זוכרת שפתאום התחלתי להעריך את צלילי הקאנטרי שלהם.



תגלית השנה \\ Valerie June
איזה מזל שהכרתי את האמריקאית המוכשרת הזו Valerie June. היא מחזירה את הסאונד הקלאסי של שנות השישים לשנות האלפיים. אני מצפה וממתינה לעוד דברים יפים כמו השיר הזה.



וזהו, סיכום 2013 לפניכם. איזו שנה! לא היה קל לסכם אותה בפוסט אחד ארוך ומיוחד. עכשיו כשפניי מכוונות ל- 2014 קשה לי להאמין שהיא תתעלה על השנה הזו מבחינה מוזיקלית, אבל איך שהוא, אני בטוחה שזה יקרה. שתהיה לנו שנה גדושה במוזיקה משובחת, מוערכת ומדהימה. מתרגשת כבר לשמוע מה 2014 תביא איתה. 
Shira.T

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה