13.10.2012

סאן טיילור - ראיון אישי




אני רוצה להתחיל דווקא מהסוף. אני אוהבת את מה שאני עושה. איזה כיף לי שאני פוגשת אנשים מעניינים ומוכשרים ויושבת איתם לשיחה. אני אוהבת את זה. אחרי כמה פעמים שאני רואה אותם על הבמה, אני מתיישבת איתם, אחד על אחד, והאמן שיושב מולי, פנים אחרות לו. קצת יותר שקט, קצת יותר ביישן, קצת יותר מופנם, קצת יותר מנומס.
כך קרה גם עם סאן טיילור, אשר בהופעותיו ביקרתי לא פעם, נהניתי והתרגשתי. אז כמה כיף זה היה לפגוש אותו בבית הקפה הפלורנטיני, ובמשך שעה אחת שלמה, לדבר על החיים, העשייה, המוזיקה וחשיבות הדברים.

ארנון נאור חזר לארץ לפני ארבע שנים, אחרי ששהה חמש שנים בלונדון. יומיים אחרי שחזר לארץ כבר נכנס לאולפן להקליט את אלבומו הראשון "Like The Tide" שלקח שנתיים שלמות. יומיים אחרי שקיבל את המאסטר נסע להודו לכמה חודשים, מהרגע שחזר ועד היום הוא SUN TAILOR.

מאיפה בא השם Sun Tailor?
"הייתי בתקופה של חלומות מאוד אינטנסיביים, הרבה אש, שרפות ומתים. לילה אחד חלמתי שאני על שמש והשמש היא מעין כדורגל עשוי טלאים, ואני על ארבע מנסה לתפור אותם ביחד כדי שהכדור לא יתפוצץ. קמתי עם תחושה מאוד חזקה שאני מוכרח לתת לעצמי שם,החלטתי שהשם שלי צריך להיות קשור עם SUN ולקח לי עוד קצת משחק והשתעשעות להגיע ל- SUN TAILOR".



איזה מוזיקה השפיע עליך?
"גדלתי על הגראנג': נירוונה, פרל ג'ם, Stone Temple Pilots, Alice In Chains, אבל תמיד נמשכתי יותר לאנפלרגד שהם עושים. עם המעבר ללונדון התחלתי להמשך ל"סינגר סונגרייטרס" כמו ניק דרייק, אליוט סמית  וג'ף באקלי".


ברגעים שטוב לי אני לא יכולה לכתוב. אתה כותב כשרע לך או דווקא כשטוב לך?
"כתיבה לא קשורה אצלי למצב של שמחה  או עצב. אין אצלי חוקים. זה יכול לקרות בכל סיטואציה, וזה קורה על הדרך. פשוט קורה. הכל זורם, הכל בא ביחד. אני ממשיך לפסל את זה ולהדק, עד שזה מגיע למשהו שמרגיש גמור".



איך אתה מגדיר את ארנון נאור?
"אני משתדל לא להגדיר את עצמי. אני עושה מה שאני עושה, יש אנשים שיחשבו שזה מגניב, יש אנשים שיחשבו שזה לא. בכל מקרה, זה מה שזה".

איזה אלבום השפיע עליך במיוחד?
"במהלך ההקלטות גיליתי את האלבום For Emma, For ever ago של Bon Iver. ראיתי את ההופעה שלו במקרה, לא הכרתי אותו לפני. בון איבר פשוט העיף אותי ואת חמשת אלפים האנשים הנוספים שהיו שם.
כל לילה אחרי ההקלטות הייתי שם את האלבום ושומע אותו במלואו. השירים האלה נכנסו לי מתחת לעור. האלבום הזה החזיק אותי והיה ממש חלק מהקלטות האלבום שלי". 




מה הכי מרגש אותך?
"הכי מרגש אותי לקבל הודעות של אנשים שהיו בהופעות שלי, ולדעת שאני חלק משמחה של בן אדם. כל מה שאנחנו רוצים זה להזיז למישהו משהו, לא? אני לא מכיר מישהו שזה לא נכון לגביו. נורא חשוב לי להרגיש שמה שאני עושה מרגש אנשים". 

משפט שאתה מתחבר אליו?
"It is better to have less thunder in the mouth and more lightning in the hand"


 

ההופעה הבאה של סאן טיילור תהיה ביום שבת ה- 13.10, בשעה 21:00.
 קליק לאירוע בפייסבוק // קליק לעמוד הפייסוק // קליק לשמיעת האלבום המלא

Shira.T

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה