3.2.2013

השירים שעשו לי את השבוע






כל אחד נולד עם קצב מסוים, לכן זה נראה לי כל כך מטופש לחשוב שכולם יהיו באותה רמה ובאותו המקום רק בגלל שהם באותו הגיל. כולנו נולדנו עם יכולות, אהבות, כישרונות ורצונות. זה בלתי אפשרי לחשוב שכולנו צריכים ללכת באותו הכיוון ולעשות את אותו הדבר. זה כמובן אני אומרת לעצמי כרגע, בתור אחת שלא הולכת ב"דרך הישר" או בדרך הרגילה ש"הרוב" הולך בה. נכון, זה לפעמים קשה ומתסכל, ופעמים רבות אף מרגישים שלא מגיעים לשום מקום, אבל אז מגיעה גושפנקה קטנה שנותנת לך הרגשה שאתה חייב להמשיך. הדרך אמנם ארוכה, מפותלת וקשה אבל צריך לדעת גם להנות ממנה. 








דברים שלמדתי השבוע:
1. היקום מנסה להרוג אותנו
2. צריך ללמוד להנות מהתהליך
3. אין קיצורי דרך
4. כל אחד צריך מנטור
5. Organization is the key to success
6. הערכה עצמית זה עניין של תקופות
7. צריך לצלצל פעמיים
8. כל אחד והקצב שלו


שבוע שעבר אחי הגיע לביקור מארה"ב ואיתו הביא את המוזיקה הטובה שלא מגיעה לכאן (או שמגיעה באיחור). The Lumineers הם להקת פולק אמריקאית שעושה מוזיקה שמתאימה לי בתקופה הזו. לשיר הזה נדבקתי לחלוטין השבוע ושמעתי אותו עשרות פעמים טובות. עכשיו תורכם להידבק. 



שבוע שעבר הכרתי זמרת ויוצרת מדהימה, כזו שעשתה לי משהו בפנים. היא ניגנה על הפסנתר ברכות כזו ונשפה את מילותייה אל תוך המיקרופון הפתוח עד שנשאבתי לחלוטין לקסמה. קוראים לה Sivan Levy והיא השאירה בי משהו. כאן תוכלו לשמוע את הבנדקאמפ.



רוב הפעמים שאני שומעת קאברים אני מוצאת את עצמי מתעצבנת. רוב הפעמים אני לא אוהבת את הקאבר, וכשכל האנשים מסביבי אומרים לי כמה שהוא "עולה על המקור" אני יכולה להשתגע. הפעם אני מאוד אוהבת את הקאבר, אמנם עדיין לא חושבת שהוא יותר טוב מהמקור אבל בהחלט חושבת שהוא טוב. האינטרפצנייה של The Limousines לשיר הזה ממש שונה מהמקור. יופי של דבר, תגבירו ותרקדו, זה יוריד להם מהרצינות והעומס של יום ראשון.



השיר הזה הוא שיר ללכת איתו ברגל, הוא שיר של מחשבות, של גשם. שיר כזה שגם כשאתה מגיע הביתה אתה רוצה להמשיך ללכת ברגל. השבוע באמת מצאתי את עצמי הולכת עם השיר הזה ושומעת אותו כמה וכמה פעמים. You are my voice, my microphone איזה משפט יפה להגיד. הקליפ משעשע גם כן. 



לפני כמה שבועות כשכתבתי על Solange Knowles האחות המגניבה של ביונסה, לא הייתי בטוחה מה אני חושבת על השיר והבטחתי לחזור עם חוות דעת מעמיקה. אחרי כמה שבועות של שמיעת השיר בריפיט, חוות הדעת שלי חיובית ביותר והשיר הזה בהחלט עושה לי טוב. 



אחרונים חביבים יהיו Rockfour בשיר החדש והמעולה שיצא בסוף שבוע שעבר. "שם השיר הוא משחק מילים- אנחנו מדברים על organs גם ככלי נגינה וגם כאיברים" - כך רוקפור מסבירים. בקרו בבנדקמפ שלהם וקראו את המילים המעניינות של השיר. 



הודעה קטנה לכם המוזיקאים / אוהבי המוזיקה שרוצים להכיר לי משהו חדש שעדיין לא שמעתי, זה הזמן. שלחו לי מייל ואני מבטיחה לשמוע ולהגיב לכם.




שבוע נפלא!
Shira.T

2 תגובות:

  1. אנונימי3.2.2013, 10:21

    הייתי חייבת להבין איפה שמעתי את השיר הראשון. אז הנה. החל מ-1:19
    http://www.youtube.com/watch?v=QJNdf_7pjb4

    השבמחק