31.8.2012

פריז, איך לא באתי קודם?

שבוע אני כאן. נגמר הפסטיבל ואחרי שראיתי כל כך הרבה הופעות אני יכולה לנוח לזמן מה.
איך אפשר להתחיל להסביר כמה פריז יפה? כמה כייף בה? אין דבר טוב יותר ממראה עיניים, ולשם כך אני מצלמת הכל. 
אחרי שלקחתי יום יומיים להרגע, התחלתי רוטינה: בבוקר אני קמה, יורדת לפטיסרי (קונדיטוריה) הקרוב וקונה לי באגט, אולי קרואסון, מה שמתחשק לי, אוכלת ויוצאת.
אני לומדת הרבה דברים על הצרפתים, למשל, הם "תופסים תנומה" באמצע היום בפארק הקרוב אליהם. מניחים את התיק, מניחים את הראש עליו ופשוט נרדמים לאיזה חצי שעה בשמש. בתמונה הזו אפשר לראות את אחד מהגנים האלה. 



































כל כך קשה לי לתפוס את התרבות הצרפתית, תרבות הנהנתות הזו. לשתות, לבלות, לאכול טוב, לא לחשוב כל הזמן איך מסיימים את החודש, או על האיום האירני, או על זה שהדלק יקר, או על זה שאני לא נשואה ואין לי ילדים וכולם מסביבי מתחתנים. זה גורם לי לחשוב שכל מה שאני הוא בעצם הקולות שאני שומעת: "מה את עושה עם החיים שלך", "למה אין לך בן זוג", "למה את לא מוצאת עבודה", "את לא מממשת את הפוטנציאל שלך",
כל הדברים האלה, אני שומעת אותם כבר שנים, ואני תוהה לעצמי אם זה מה שמוביל לי את הדרך, וזה מה שמוביל אותי לעשות דברים. ולדעתי התשובה היא כן, לגמרי כן.



לאורך כל שעות היום, עד שעות הלילה המאוחרות, הצרפתים יושבים על גדות נהר הסיין, עם באגט, יין וגבינות, ופשוט נהנים. זה נכון מה שאומרים, היין כאן זול יותר מהקולה (זה כמובן תלוי לאן הולכים), ברוב המקומות אין מזגנים, ורוב הצרפתים מעדיפים לא לדבר אנגלית.




אז אלה הם חלק מהמחשבות שלי בשבוע האחרון. אני מקווה שאתם מצליחים להבין אותי. ברגע שיוצאים מהבועה הישראלית, פתאום קולטים שהעולם הזה כל כך גדול מלא אפשרויות ולא הכל צריך להיות בדרך מסוימת. בדיוק בגלל זה נסעתי.
משאירה אתכם עם שיר כייפי שהכרתי כאן, של להקה צרפתית מגניבה:



סופ"ש נעים! 
Shira.T

2 תגובות:

  1. ראובן1.9.2012, 2:08

    מרגש מאד ממתינים בשקיקה לכתבה הבאה

    השבמחק
  2. אנונימי1.9.2012, 3:24

    עושה חשק, הזמנתי טיסה לפריז, לא יודע מה השפיע עלי יותר הכתיבה או הצילומים. שניהם נהדרים. תגידי באימ'שלך את מקבלת תמלוגים מעיריית פריז?

    השבמחק