9.3.2013

השירים שעשו לי את השבוע






כל שבוע, לפני שאני מתיישבת לכתוב את הפוסט, כבר בחמישי בערב, אני מסדרת לי בראש את השירים שאהבתי במיוחד השבוע, את החוויות שעברתי ואת המילים ששמעתי. כל שבוע יום שבת מגיע מהר יותר, והנה אני מוצאת את עצמי שוב שופכת את הכל לפוסט חדש. לפעמים אני מאושרת מזה שיש לי מקום אליו אני יכולה לשפוך הכל ולפעמים אני נזכרת כמה אני חשופה ומה זה דורש ממני. זה מעיר אותי בבום אחד. ואז שוב עולה השאלה על כמה דברים צריכים להשפיע עליי, עלינו, על החיים שלנו, ושוב אני לא יודעת לענות עלייה. כל פעם אני מגיעה למסקנות קטנות ובסופו של דבר אני עושה את מה שמרגיש לי טוב. ככה צריך להיות. הנה האסופה השבועית של השירים שעשו לי את השובע הזה לקצת יותר מרגש מהרגיל.







דברים שלמדתי השבוע:
1. התהילה חולפת אבל האנונימיות נצחית
2. עבודה קשה מניבה תוצאות
3. חב"ד מנסים להחזיר אותי בתשובה
4. כוח הרצון שלי חזק מתמיד
5. אם רואים את זה, זה כנראה קרה
6. גם למלצריות יש רגשות
7. הכל יחסי בחיים
8. יש לי משמעת עצמית

אז כמו שכתבתי בפוסט הקודם, ביום חמישי ראיתי את DJ Shadow באומן 17 ולהפתעתי הרבה ממש נהנתי. מאז אני שומעת את האלבום האגדי Endtroducing בריפיט. 



יש לי קטע עם M83. כל פעם שאני שומעת אותם אני נהנת בצורה אחרת. המוזיקה שלהם שמימיית ומתאימה את עצמה לכל סוג מצב רוח שאני נמצאת בו. אתמול ששמעתי את השיר הזה בפעם האלף ירדו לי דמעות. המוזיקה שלהם מרגשת אותי, המילים שלהם נוגעות בי והקליפים מהפנטים.



שבוע שעבר, אחרי שכתבתי על זה שאני צריכה איזון בחיים, התחלתי לחשוב על זה קצת יותר לעומק. הגעתי למסקנה קצת פחות מאוזנת: לא בא לי להיות באיזון, בא לי לחיות את החיים בכל הכוח, ואם זה אומר שיום אחד אני בשיא המצב רוח ויום אחרי אני בשיא הדאון, שכך יהיה. העיקר להרגיש ולחיות את החיים בצורה הכי אמיתית וכנה שיכולה להיות. היום למשל, ובכלל בימים האחרונים, אני במצב רוח מעולה, לכן השיר הזה התאים כל כך, והקליפ עוד יותר. שימו פליי.



יש לי אובססיה לבנות HAIM. כל מי שאומר לי אחרת או שלא מתחבר אליהן (וזה בסדר גמור), או שלא פתוח מספיק כדי להבין שבאמת מדובר בשלוש בנות סופר מוכשרות שפשוט עושות מוזיקה טובה וכייפית. לא תמיד צריך מוזיקה כבדה ומורכבת. השיר החדש שלהן Falling לא יוצא לי מהראש, איזה כיף!



Local Natives היא הלהקה החדשה שאני שמה עליה עין בזמן האחרון. לפני שבועיים כתבתי על שיר אחר שלהם, עכשיו השיר היפייפה הזה ונראה לי שזו התחלה של מערכת יחסית רצינית בינינו. בינתיים הם עשו הכל קשורה. המוזיקה מעולה, כן, אבל המקומות שהשיר הזה לוקח אותי אליו הוא מדהים. אני מוצאת את עצמי מרחפת למקומות אחרים, יפים כל כך, ולרגעים לא חושבת על המקום שאני נמצאת בו. וזה מה שחשוב לי במוזיקה, שהיא תיקח אותי איתה. תראו לבד לאן השיר הזה לוקח אתכם.



יש לי קינוח מצוין, כזה קינוח שצריך הקדמה תופים. אבל לפני זה שתי הודעות קצרות: 1. בשבוע שעבר התארחתי ברדיו לפינה קטנה על המלצות מוזיקה. אתם מוזמנים לשמוע כאן (דקה 44:38). 2. אם עדיין לא פתחתם את הפלייליסט שלי, אתם מוזמנים ללחוץ פליי כאן מצד ימין (למטה בבלוג עצמו, מצד ימין). אני כל הזמן מעדכנת בשירים חדשים וטובים וזה הכל בשביל שיהיה לכם מה לשמוע בעבודה ושלא יהיה לכם תירוץ ללמה אתם שומעים תחרות רדיו רדודות. קדימה, פליי איט. 
ועכשיו לעניין החשוב באמת: The Yeah Yeah Yeahs הוציאו שיר חדש והפעם הם באמת התעלו על עצמם. פשוט תשמעו ותראו שאתם לא יכולים להישאר אדישים.



שבוע מצוין מלא במוזיקה מ-ש-ו-ב-ח-ת-!
Shira.T

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה