14.7.2012

השירים שעשו לי את השבוע // אינדי רוק ישראלי








ביום רביעי האחרון הלכתי לכנס MAD במסגרתו שמעתי הרצאות מעניינות, דיונים מרתקים ונהנתי מערב מלא הופעות. הכנס נועד לקדם ולחשוף את מוזיקת האינדי בארץ. אני אתחיל מהסוף: יצאתי מהכנס מבואסת, ולמרות שאני לא מוזיקאית, אני רק כותבת על מוזיקה ונהנת ממנה, הרגשתי את הצביטה בבעיתיות של להיות מוזיקאי בארץ.
באתי עם ראש פתוח, לשמוע מה יש לכולם להגיד ובלי שום דעה קודמת על הפסטיבל. היה מעניין ובעיקר מבאס לשמוע את יקי גני (קלידן רוקפור ויזם מדיה) אומר שלהיות מוזיקאי מצליח בישראל זה כמעט בלתי אפשרי.  ביאס אותי לשמוע את דרור גלוברמן (מנחה הפאנל, עיתונאי ומוזיקאי) אומר בביטחון מעציב שלכל מוזיקאי חייבת להיות  עבודה נוספת שתשלם את שכר הדירה. 
ממה זה נובע? אני לא יודעת. אולי לא נעשים מספיק מאמצים לקידום מוזיקת האינדי בארץ? ואם תגידו לי "אין תקציב" אני יגיד לכם שזה לא נכון. יש תקציב של כ- 80,000 מיליון שקלים שכל שנה מושקעים בכסף למוזיקה, אבל ברובם הולכים לפילהרמונית/ למוזיקה הקלאסית. 
בגדול , המסקנות שדיברו עליהם בדיון שהייתי בו על "מוזיקה בעולם הניו מדיה" היו שהיום בשביל להיות מוזיקאי מצליח אתה חייב להיות איש שיווק עם ידע בכלים שיווקיים, וכמובן לעבוד קשה (שזה חל על כל עבודה/ קריירה שתבחר). 
אני אישית ראיתי עשר להקות באותו הערב. להקות מצוינות, מוכשרות, יצירתיוית, וללא ספק, בינלאומיות. אני אשמח לראות אותם על הבמות הגדולות וגם לשמוע אותם בתחנות הרדיו המקומיות. בכל מקרה, אני את השליחות שלי עושה כאן. אני נותנת לכם דלת לעולם הזה ומשמיעה לכם שירים ולהקות שלא הייתם שומעים ברדיו או במקומות אחרים בהם אתם צורכים מוזיקה. אז פתחו את הראש, ואם בא לכם ואתם מרגישים כמוני, פרגנו ושתפו. 

דברים שלמדתי השבוע:
1. חייבים חופש פעם בכמה חודשים
2. בדר"כ כשגברים אומרים משהו, אין משמעות נסתרת
3. הכי חשוב זה הברק בעיניים
4. כשיש הזדמנות צריך לקחת אותה
5.  כשזה מול העיניים שלך, אין לאן לברוח
6.  ארבע שנים בתל אביב יכולים להשכיח ממך איך גברים אמורים להתנהג
7. לפעמים צריך להתרחק כדי לראות את התמונה הגדולה
8. זו השנה האחרונה שלי בריינס


את L.F.N.T הכרתי השבוע, בפסטיבל. שמעתי אותם קצת לפני וידעתי שמבין כל 40 הלהקות שהופיעו, אותם אני חייבת לראות. הגעתי ללבונטין 7 בשעה שש וחצי בדיוק, גררתי איתי, ויחד נהננו מהופעה מצוינת.
L.F.N.T עושים אינדי רוק משובח שמתאים לאופי של לבונטין 7. הסולן רן ניר (לשעבר בסיסט של
"Asaf Avidan & The Mojos") התברך בקול עמוק שסחף אותנו ולא יכולנו שלא להגיד לו בסוף ההופעה כמה הם היו טובים. גם עידן רבינוביץ' מהקולקטיב חלק מהפרויקט. ממליצה בחום.
קליק לעמוד הפייסבוק // קליק לבנדקאמפ



The Wake Up Suzzys הופיעו ישר אחריהם. זה לא חוכמה שאני אשמיע לכם את השיר הזה, כי לראות את הופעתם בלייב, זוהי החוויה האמיתית. שלושה גברים חתיכים + זמרת ליווי/ גיטריסטית לוהטת ומגניבה, שעושה חשק לעזוב הכל ולהיות מוזיקאית.
הסולן עושה עבודה מצוינת בלהשאיר אותך ער ומחושמל למשך כל ההופעה. יש לו אנרגיות מטורפות והוא תיאטראלי ברמות, לא הצלחתי להוריד ממנו את העיניים, כך גם מהגיטריסטית/ זמרת הליווי שעשתה את זה בכל כך הרבה קוליות: מתולתלת, קטנטונת עם גיטרה גדולה ומגניבה, לבושה בסטייל הנכון ובאטיטיוד המושלם. אתם חייבים לעצמכם לפחות פעם אחת לבקר בהופעה שלהם.
קליק לעמוד הפייסבוק // קליק לבנדקאמפ



את מונטי פיורי שמעתי לא פעם אחת ואף פעם לא התחברתי, עד שהגעתי להופעה שלהם.
עמדתי מול חמשת המצחיקים, הזויים, לא נורמליים האלה במשך חצי שעה, הייתי מרותקת ולא להפסקתי לחייך. הם מצחיקים, שנונים, אנרגטיים ומעניינים. הם למשל יהיו טובים לשמוע אחרי יום חרא. הם ירוממו את מצב רוחכם. הסולן הוא הכאלה של גלעד כהנא ובוראט. קורע.
קליק לעמוד הפייסבוק // קליפ לבנדקאמפ



אלקטרה האהובים הוציאו קליפ חדש ואני עוד לא התייחסתי. לא בסדר.
האמת שכל השבוע השיר הזה נדבק אליי ואני ממש אוהבת את זה. הוא משרה עליי אנרגיה חיובית ולא רצינית מידיי. אני אוהבת את זה. וגם את הקליפ.
קליק לעמוד הפייסבוק // קליק לבנדקאמפ 



אחרון חביב יהיה טל כהן שלו, עליו כבר כתבתיזה השיר הראשון ששמעתי שלו, ונשאר גם השיר האהוב עליי. אגב, גם כאן עידן רבינוביץ' משתתף. איזה מוכשר. אחרי השיר הזה אתם מוזמנים לשמוע את השירים המלאים שלו בבנדקאמפ, הם מתאימים לשבת. 



מאחלת לכם שבת מצוינת, מלאה במוזיקה חדשה ומעניינת.
Shira.T

תגובה 1:

  1. מעציב מאוד. אבל כן, כמה מהמוזיקאים הכי טובים שפגשתי בעיר הזאת ב-15 שנים האחרונות משלמים שכר דירה ממשהו אחר. מהפאב, מסוכנות הנסיעות, מהשחזת סכינים :), מהוראה. הפחות טובים מביאים את הכסף אפילו מעיתונות.
    כל הכבוד למי שמצליח לחיות פה מהמוסיקה שלו.

    השבמחק